fredag 21 februari 2014

Fredag

Milda makaroner, vilken vecka det har varit. Så himla lång så jag trodde att den aldrig skulle ta slut. Och jag skulle också vilja påstå att den varit en släng uschlig. Vad kommer då detta sig? Mjo.. skulle kunna bero på att jag sovit fyra-fem timmar alla nätter utom en.

Men det är liksom bara bita ihop och köra. Fast det känns fasa skönt att det är fredag idag. Väldigt svårt att gå upp och åka till jobbet dock, eftersom Persson kom hem igår från sin jour igår och därmed är jourledig idag. Jag hade kunnat betala för att få ligg kvar i sängen och för att få vara hemma med honom hela dagen. Men pliktrogen som jag är.. "Vi ses runt sex" ropade jag när jag åkte och vi konstaterade snabbt att det var elva timmar till dess. Aslänge ju.

Efter jobbet åkte jag som fredagstraditionen säger till gymmet och körde veckans fjärde pass. Nu kan jag med gott samvete ta två dagars träningsuppehåll. När jag duschat gick jag vägen förbi Hemmakväll och köpte fin-godis innan jag åkte till ICA och veckohandlade.

Nu har vi en skön och lugn fredagkväll innan helgens renovering drar igång. Daniels pappa kommer hit imorgon, men jag och mamma ska fly fältet för en shoppingdag i Skövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar