tisdag 11 februari 2014

Fredagskänslor

Jag har fredagskänslor i kroppen idag. Varför då, kan man undra? Jo, för att imorgon ska Daniel vara ledig. Tänk att vi ska vara lediga en hel dag tillsammans. Bara han och jag. Det var så längesedan sist, så jag kan inte ens minnas. Vi ska ta en lång sovmorgon, ligga och dra oss, äta en god frulle och sen åka och shoppa saker till terroristen. Då kanske vi unnar oss att äta ute. Eller i alla fall fikar. Eller kanske till och med både och.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Jag var lite lite nervös för mitt lilla hål som jag haft i flera år hade blivit större förra året och skulle det blivit värre den här gången skulle vi behöva laga. Och jag har hört att tänderna tar mycket stryk när man är gravid, så jag tänkte att nu är väl hålet out of control. Men det var fortfarande litet och fint och då gör han ingenting åt det. Tänderna hade samma goda standard som förra året, och jag blev 700 kr fattigare.

När jag var klar hos tandläkaren åkte jag till Camilla och fikade. Och bebismyste. Det är helt overkligt att jag snart kommer ha en sådan där liten knort. Overkligt. 

Eftermiddagen har jag tillbringat med att vara en tröttmössa. Inte sömnig, utan trött. Det är verkligen störande. Så jag har tagit det lite piano. Jag har målat skötbordet en fjärde gång, plockat lite här hemma, målat tånaglarna (som verkligen var ett projekt) och tittat på inte mindre än tre avsnitt av Pretty Little Liars.

Nej, nu ska jag plocka ihop mig. Världens skallebank har krupit sig på, så det får sovas bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar