måndag 10 februari 2014

Fullt upp

Den här helgen blev precis som jag trott - fullsmockad. Daniel och hans pappa har verkligen slitit med renoveringen av köket, medan jag skött markservicen och målat mitt skötbord. 


Våra skjutspegel-dörrar kom i veckan och de monterades upp i lördags. De har varit mycket efterlängtade! Det börjar bli klart i hallen nu. Hahaha! Hur många gånger har jag inte tänkt den tanken. Men det är hela tiden något. Nu fattas det en slutvägg på garderoberna, en lampa i taket, trädet ska få knoppar och monteras upp, trappan ska få några pluggar till och sen ska de målas och så ska det upp några lister. Ja, snaaaart är hallen klar.


Något som inte snart är klart är ju köket dårå. Men nu när limträbalken är uppe och väggen riven är det stora ingreppet gjort. Och det är ju skönt såklart. Nu kommer vi inte göra något som riskerar att rasera huset i alla fall.



Det var väldigt skönt att vara ledig idag. Danne och hans pappa höll på till klockan var halv nio igår och efter det var Danne och jag tvungna att städa upp det värsta. Men vi var lika trötta båda två så jag lovade att städa idag.

Jag ställde klockan för att hinna åka till gymmet innan jag hade tid hos barnmorskan. Igår när jag vaknade hade jag ont i halsen och var trött och öm i kroppen hela dagen. Men idag när jag vaknade kände jag inget av det. Dock har jag aldrig svettats så mycket som jag gjorde idag. Alltså, vilket snusk jag var! 

Trots att jag väntade med att duscha till jag slutat svettas, och trots att jag inte tog någon långärmad på mig eftersvettades jag som en tok hos barnmorskan. På gränsen till pinsamt faktiskt. Och när hon var lite kall om händerna när hon skulle klämma och känna på mig så var det alldeles ljuvligt.

Allt såg bra ut och den lille terroristen (ja, det är mitt smeknamn på den mot Daniels vilja) visade minsann att den är tjurig. Det är ju det jag säger! Lik sin mor. Hjärtslagen gick upp med 10 slag/minut när hon bökade lite med den. Argsint unge.

Allt såg bra ut för den gravida också. Jag tycker själv att min mage stannat av i växte, men det har den tydligen inte gjort. Ligger stabilt på den övre kurvan. Svenne skrattade åt mig igår: hahaha, först kommer din mage och sen kommer du. Mycket lustigt.

En av mina elever målade av mig förra veckan. Snarlikt faktiskt. Kortet är taget samma dag som hon målat av mig. Jag vägde mig imorse. 8,8 kg upp. Det är jag nöjd med. Jag är ju trots allt i vecka 29.


När jag var klar på sjukhuset uträttade jag några ärenden på stan innan jag mötte upp Johanna för att äta lunch. 

Eftermiddagen har jag tillbringat med att städa upp efter mina hantverkare, målat skötbordet för tredje (och förhoppningsvis sista) gången, tvättat och vikt tvätt.

Nu väntar jag på att Danne ska komma hem så vi kan äta och titta på Farmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar