måndag 4 februari 2013

Dan före dan före dan före dan före dan före lovdagen

Jaha, en ny vecka. Och det är inte vilken vecka som helst. Det är veckan före sportlov! Jag är inte ens i närheten av att vara så trött att jag känner att jag behöver lov. Det är såklart att det alltid är skönt att vara ledig, men om man jämför med hur jag kände vid den här tiden förra året så är det ju inget. 

Däremot känner jag att en utlandsresa skulle sitta som handen i handsken. Det är ju vid den här tiden jag och mamma brukar bränna neråt i världen. Tänk bara att få känna värme mot huden. Att få äta frulle utomhus. Att få gå i Converse och kjol. Åh, det vore så ljuvligt!

Men men.. jag får helt enkelt vänta på vårsolen som de flesta andra. Jag känner mig så äckligt blek bara.

Istället för att bada och bli brun ska jag istället passa på att umgås ikapp med alla vänner som försummas under större delen av terminerna. Ah, så får det vara och så får det bli! Men än ska jag inte ropa hej. Det är fyra arbetsdagar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar