torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag

Den ena högtidsdagen avlöser den andra, skulle jag vilja påstå. Fettisdagen i tisdags. Alla hjärtans dag idag. 

Alla hjärtans dag. Vad är det för en dag egentligen? Ingen speciell, tycker jag. Jag brukar väldigt oftast vara utomlands på denna dag, eftersom den alltid infaller under sportlovet. Jag kan bara minnas att jag firat den en enda gång innan. 

Och jag då, som inte är vidare värst romantisk av mig. Det här är ju ingen dag för mig. Jag tycker att man ska visa kärlek varje dag. Jag menar.. man vet ju aldrig när man dör. Nej, då gör jag hellre smörgåsar och matlådor, städar och lagar mat året om. Det, det är romantik.

Idag kommer Danne hem. Yaay! Den här veckan har inte alls varit lika jobbig som förra gången han hade jour. Men det ska såklart ändå bli gött att han kommer hem så jag får lukta lite på honom. Mm mm mmm.

På tal om lukt. Jag parfym tog slut härom dagen. Ingen panik över det, då jag varit förutseende och köpte en ny när vi åkte till Turkiet i somras. Men! Jag hade köpt fel. Samma märke, samma namn men en specialutgåva med den lilla underrubriken "Dreaming in Portofino". Det missade jag tydligen när jag stod där på Landvetter. 

Jag blev så förvånad. Den luktade jättegott. Men jag luktar inte jag, vilket är otroligt störande. Jag pallar inte sånt. Det stör ihjäl mig. 770 spänn åt fanders. För nu måste jag införskaffa min vanliga. Snarast! Snopet. Men det är inget annat att göra åt saken. Så.. jag har en parfym till salu!

Nej. Nu ska jag åka och handla. Och herregud, vilken hungerdag jag har idag! Jag åt frulle, drog och tränade, duschade, åt frulle igen precis nu. Men.. hungrig igen. Jag har ju sådana här dagar då och då. Bara att härda ut. Det är inte farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar