söndag 1 april 2012

God morgon april

1:a april idag. Nu kan man lägga ännu en månad bakom sig. Herre min ge, vad fort det går.

Igår tillbringade vi kvällen hos Lena och Micke. För mig var det grillpremiär 2012. Det var så gott så. Kött och korv med potatisgratäng och sallad. Mums.

Vi vart inte så långvariga där eftersom Daniel skulle åka och jobba inatt. Därmed kom jag i säng i tid och sov som en stock utan att bli störd ända till klockan 5 när Daniel kom hem. Men jag somnade om och sov till kvart över 8 då klockan ringde.

Jag och Ananthi hade nämligen bestämt att gå ut och gå en morgonpromenad. Det vart en frisk och skön promenad i solskenet. Vi pratade konstant och jag tror inte att vi hann prata klart om allt innan vi skiljdes åt. Vi hann nog ändå dryfta det viktigaste.

Nu har jag ätit frulle framför Nyhetsmorgon. Det känns lyxigt. Vardagslyxigt.

Men nu får jag nog ändå lyfta på ärslet. Denna dag ska spenderas hos och med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar