söndag 29 april 2012

Söndagens

Nu är tiden här då jag sitter inne i en lägenhet och har ångest i hela kroppen för att solen skiner ute. Det är inte roligt. Inte roligt alls. Jag tror Daniel kände lite samma, för han är brukar vanligtvis inte vara den som föreslår en promenad. Jag var givetvis inte sen att hänga på. Lite solsken gör gott. Vi gick utmed ån och hamnade sedan i hamnen där vi satte oss ner, och jag kunde pusta ut lite. Fast vi gick sakta så blev jag trött. Jag var tvungen att lägga mig ner på bryggan nere i hamnen. 

När vi fått lite lagom med sol och värme blev vi glassugna. Årets första uteglass är nu inmundigad under andakt.

Sedan fortsatte vi vår promenad mot Oxen där vi köpte lammfärs till söndagsmiddagen. Väl hemma gjorde vi ett röj nere i tvättstugan, och resten av eftermiddagen har jag suttit och jobbat.

Nu har vi bänkat oss i soffan. Jag har en tendens att hela tiden få slagsida. Jag vill hela tiden vara i vågrät position. Men jag har bullat upp med kuddar, så om vi har tur kanske jag kan hålla mig vaken en liten stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar