onsdag 4 april 2012

Gårdagens fippel

Nu när Karin fått sin present kan jag berätta om hur jag gjorde bort mig i kvadrat igår. Så fipplig jag var. Det var inte klokt.

När jag grupparbetat klart åkte jag till Coop för att handla några saker till mormors påskägg. Där råkade jag välta ett stånd med chokladkakor. Usch, vad pinigt det var. Jag fick plocka upp dessa kakor och skämmas.

Efter Coop-insidenten åkte jag till Mio för att inhandla Karins present. När jag gick där i affären fick jag syn på ett jättefint påskägg av glas. Jag kunde naturligtvis inte låta det vara, utan var framme och pillade på det. Och tjoff, flög det ur min hand. Jag hann fånga upp underdelen men överdelen hamnade i golvet. Jag höll andan medan det studsade iväg. Jag hann tänka att "jaha, nu kommer det gå sönder så jag måste köpa det". Men som tur var höll det! När jag insåg att faran var över plockade jag upp det och kunde inte låta bli att flina åt mig själv. Jag tänkte att det är så typiskt mig, och så skakade jag lite på huvudet.
När jag tittade upp stod en man och flinade åt mig. Han måste ha sett det hela och sett hur jag stod och flinade för mig själv. För satan i gatan vad det lät när ägghuvudet hoppade iväg över golvet. Jag kände att jag var tvungen att säga något till mitt försvar.
- Ah, det är så jävla typiskt mig.
- Jaha.
- Ja, jag välte ett stånd med chokladkakor inne på Coop för 5 minuter sen.
- Jaha.
- Ja. Jorå såatte.. Tur att det höll.
- Ja.

Sen tog jag ett annat ägg och gick till kassan där jag förklarade för kassörskan att det är tur att de har så mjuka mattor på golvet.

Idag när jag var med mamma och handlade blev det tydligt att jag är min mors dotter. Men mamma hade dock inte lika bra tur som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar