lördag 21 april 2012

Vår sköna lördag

Åh, vilken härlig dag vi har haft! Vi åkte ut till mamma för att såga upp veden som var kvar. Perssons anvarsområde var själva motorsågandet medan jag skötte markservicen.

Han gjorde det bra och se så skillad han är med sin såg. Och romantisk till på köpet.

När vi började bli hungriga drog vi oss ner mot sjön och tände en eld. Vi grillade korv, men det egentliga syftet med vår brasa var att det idag var dagen då Daniel skulle få inviga sitt våffeljärn.




Jag tror minsann att min soldans gjorde susen. För det sprack upp och under tiden vi satt och grillade hade vi solen i fejjan. Underbart och jätteskönt för kropp och själ.
Jag kan med gott samvete säga att jag varit den största motståndaren till detta våffeljärn. Men det var inte så krångligt som jag trodde, och dessutom vart de riktigt riktigt goda och frasiga.

När vi var mätta och belåtna forstatte vi med veden och gav oss inte förrän högen var uppsågad. Då var vi ganska trötta och möra båda två. Vi åkte tillbaka in till stan och hyrde film och kröp upp i soffan. Men nu kallar ta mig tusan sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar