måndag 30 april 2012

Ångesten

Aahhhhggg! Nu har jag suttit sedan kvart i nio med min examinationsuppgift. Jag har skrivit 4½ rad. Fyra. Och. En. Halv. Rad. Vad är det om eller? 

Jag blir förbannad!

Jag kan inte koncentrera mig, för att jag hellre vill sitta ute i solen och grunda min bränna. Jag får ångest för att jag inte är ute. Och så jag får ångest för att jag inte kan skriva något. Jag befinner mig i en lose-lose-situation.

Jag försöker resonera med den vettiga förnuftiga Anna som jag vet finns här inne någonstans - att nu får jag bestämma mig: gå ut eller sitt inne och skriv. Jag bestämmer mig för att sitta inne och skriva. Givetvis. Jag är ju plikttrogen som få. 

Men hjälper det? Nej. Solen skiner hånfullt. Hånfullt! Satans. Bara skriv Anna. Bara skriv. Och sluta hetsäta nötter. My god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar