onsdag 4 april 2012

Födelsedagsbrunch

Karin jobbar kväll idag. Därav denna födelsedagsbrunch. Mamma stod för både handling och lagning, så Karin kunde bara passa på att bli uppassad. Eller ja.. hon hade dukat och fick dirigera oss rätt i köket. Men på det stora hela.

Vi åt äggröra med bacon, tomater, brieost, salami, digestivekex och bröd, kaffe och juice. Till efterrätt åt vi fruktsallad gjord på melon, jordgubbar och kiwi. Jättesmaskigt.

Karin fick sina paket och vi hade en mycket trevlig stund. En riktigt tjejbrunch med tre generationers töser. Mysigt!

När vi lämnat Karin skjutsades mormor hem och jag följde med mamma och handlade. Det som vart kvar på eftermiddagen har jag tillbringat med att försöka föra över alla bilder från mobilen till datorn. Inte lätt alls, visade det sig. Men utrymmet på mobilen är uppfyllt så jag var tvungen att fixa det.

Sen har jag suttit framför datorn och jobbat. Herregud, jag blir ju aldrig klar. Skit också. Jag vill vara ledig. Två punkter kvar på min "Att göra lista" innan jag kan ta lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar