lördag 31 mars 2012

Jobbar undan

Den här dagen bara går och går, och jag skulle vilja trycka lite på paus. Jag hinner inte riktigt med det jag hade tänkt. Daniel är och gör högskoleprovet så jag tänkte att jag skulle jobba undan när jag ändå är ensam hemma. Och det är precis vad jag gör. Men jag har inte hunnit det jag tänkt. Ah, spelar roll. Jag har ju hela veckan på mig egentligen.

När Danne kommer hem ska vi åka till Lena och Micke och grilla. Tokigt och lite fel kan tyckas med tanke på att det låg snö på backen imorse. Men man behöver ju inte sitta utomhus bara för att man grillar ute. Och dessutom måste Daniel och Micke bli kompisar. Tycker jag och Lena alltså. Påtvingad vänskap kallar vi det. Det är bara för dem att bita ihop och göra oss nöjda.
Och dessutom har Daniel inte sett det lilla underverket ännu. Tänk om vi kommer därifrån och han fått för sig att han vill skaffa barn pronto. Nej, ve och fasa. Inga barn i detta hushåll om jag har något att säga till om. Och det har jag ju i allra högsta grad.

Nej, nu ska jag göra mig i ordning lite granna. I alla fall spreja håret som står i givakt.

Over and out. ("Out" som Sara skulle ha sagt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar