måndag 8 november 2010

Usch

Usch. Jag fryser. Och har ont i halsen. Det är för kallt för att gå i skinnjacka nu. Det är även för kallt för att sova med fönstret öppet. Det är en sak som är säker. Eller ja.. två. Jag måste hämta upp min vinterjacka från förrådet. Idag. Och sluta sova med fönstret öppet.

Usch usch. Idag var det jobbdags igen. Jag satt igår kväll och funderade på om man inte har några när-din-fina-fantastiska-väns-pappa-dör-dagar att ta ut. Jag hade sådan ångest i bilen imorse. Inte för att jag inte vill jobba, utan för att jag inte riktigt litar på mig själv just nu. Eller rättare sagt så litar jag inte på att mina tårar stannar inne i hjärnan under arbetsplatsförlagd arbetstid.

Tårarna höll sig på mattan. Dock vågade jag inte ringa mitt sedvanliga samtal mitt på dagen, utan skickade ett mess istället. En säkerhetsåtgärd.

Nu ska jag gå ner och hämta upp jackan, ta en varm lång dusch, gosa ner mig i soffan och dricka te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar