tisdag 23 november 2010

Snart, snart

Jag är så redo för det här nu - snö, advent och jul. Jag älskar ju allt som hör julen till och snart får jag sätta igång. Jag vill pynta, göra julgodis, baka lussekatter och peppisar. Jag vill handla julklappar och göra fina paket. Snart, snart, snart.

Jag har tjuvstartat lite. Eller nej. Jag har förberett. När jag var och handlade förut köpte jag grejer så jag kan baka och göra julgodis så fort jag tillåter mig själv. Jag har också köpt två adventsstjärnor att ha här i vardagsrummet. Förra året hade jag ljusstakar. Men i år känner jag inte för det. Så det blir stjärnor. Ångrar jag mig, eller tröttnar, så kan jag bara tar ner och byta. Mycket praktiskt. Jag vill sätta upp och tända nu. Jag vill, jag vill, jag vill. Det bubblar i hela kroppen. *Bubbel bubbel*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar