tisdag 30 november 2010

Pigg, glad och busy busy

Den här veckan kommer att bli insane. Jag har bokat upp mig alla dagar hela dagarna. Varför gör jag så? Jo, för att jag tycker om att ha mycket att göra och speciellt när det bara är roliga saker. Men det innebär också att det helst inte får hända något oväntat. Då spricker mitt schema. Men å andra sidan handlar det om prioriteringar. Det handlar alltid om prioriteringar.

Idag har jag träffat mina tjejer för en kaffe på Ströget. Det var sannerligen på tiden. Så himla rolig var det. Gudars, vad vi har skrattat.

När jag kommit hem, efter att ha handlat på omvägen, fixidonade jag lite i köket. Jag står för fikat hos vaktisarna på fredag, och för att ha torsdagskvällen någorlunda fri har jag fixat doppet idag. När jag ändå stökade och bökade passade jag på att göra müsli, som var på väg att ta slut.

Nu är jag nyduschad, nyjobbad och jättetrött. Jag satt och funderade över det i bilen på vägen hem - att ju piggare jag är på dagen, desto tröttare är jag när jag åker hem. Jag tror det beror på att jag härjar och lever som en illbatting hela dagarna när jag pigg, glad och utvilad. Jag säger till mina kollegor att de kommer få det så lugnt och skönt nästa höst. Om jag inte får förlängt vill säga. Då får de helt enkelt vänja sig. Eller placera mitt skrivbord i en skrubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar