lördag 13 november 2010

Lördag

Ho ho, vilken träningsvärk jag har idag. Ja, fast jag är ordförande i Hjärtsäckinflammationsförbundet tränade jag igår fast jag inte är frisk. Ylva bjöd på privatpass och då tackar jag inte nej. Då är det så himla roligt. Ibland får man bryta mot regler och principer. Men bara ibland.

Jag saknar Lena. Jag pratar med henne varje dag. Men jag saknar henne ändå. Jag saknar min Lena Spena Spykorv. Jag saknar våra asgrav.

Idag har jag varit hemma i Jula en sväng. Jag åkte för att tända ljus på kyrkogården, men passade på att titta in och träffa Plutten och Tigern. Plutten låg fortfarande i sängen, så jag satte mig på sängkanten. Då fick jag en flashback till New York förra sommaren. Men när jag skulle återberätta om den morgonen då jag knuffade upp russin i hans näsa när han sov, råkade jag säga fel, och sa knulla istället. Herregud. Det brukar jag väl aldrig säga. Svenne såg min min och förstod att jag blev lika chockad som han. "Men vad använder du för ord, Anna?" Sen skrattade han så mycket att han vred sig i sängen.

Inatt drömde jag att jag kallade Daniel för Richard. Helvete, vilket liv det blev. I drömmen alltså. Nu kommer det ju garanterat hända, eftersom jag kommer tänka på att jag inte får säga fel. Vad ska det bli av denna dag?

Nu ska jag i alla fall jobba lite granna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar