onsdag 24 november 2010

En månad kvar

Idag är ingen vanlig dag. För det är Bengts födelsedag! För det är en månad kvar till julafton! Hurra! Hurra! Hurra!

Min dag har varit så bra! Fast onsdagar är min tuffaste dag. Jag tycker verkligen om att undervisa i Svenska som andraspråk. Idag sa en elev till mig att jag hade fågelhår på tröjan. Hm.. fågelhår? Fjädrar, med andra ord, från min jacka. Jag får höra mycket roligt och tänkvärt.

Jag väntar på att Lena ska ringa och att yoghurten ska sjunka lite i magen. Det är onsdag och vi säger "Oh ah! Onsdagsmys! Oh ah! Onsdagsmys!" Lena och jag ska gå och träna. Det ska bli roligt! Fast vi inte pratar speciellt mycket med varandra medan vi gör det, så är det ändå trevligt att ha sällskap. Sen ska vi göra korv och mos och titta på Bonde och Greys. Men först av allt ska jag kasta ner henne i snön och krama ihjäl henne. Jorå såatte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar