måndag 29 november 2010

Julklapp

Idag är det måndag. Det är första måndagen på ett bra tag som jag inte varit trötters. Kan jag tacka snön för det?

Jag vet inte om det beror på att jag varit pigg, eller om det beror på att två av mina elever mötte mig med världens smile imorse för att berätta att de köpt en julklapp till mig, som har gjort denna dag till en bra dag. Jag som vanligtvis hatar måndagar.

Vi bestämde att vi skulle vänta med julklappen tills imorgon när vi har lektion, men de kunde inte hålla sig. Så jag fick den idag.

Mina fina barn. Jag blev så himla glad. Att de vill lägga pengar och tid på mig. Jag blir helt varm i hjärtat.

När jag kom hem från jobbet gick jag direkt till gymmet, och nu har jag precis varit med Richard. En bra dag. En bra måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar