onsdag 1 januari 2014

Året var 2013

När man tänker tillbaka på året som gått kommer man liksom ihåg de där stora sakerna så som att det kommit tre barn, att vi flyttat, att jag bytt arbetsplats, att vi varit i USA och att jag blev gravid. Men så är det ju så roligt att sitta och titta igenom vad jag gjort, för ack så mycket man glömmer.

Jag började året med avsluta mina studier i svenska som andraspråk. Herregudars, vad jag tyckte det var skönt. Därmed kunde jag också plocka ut min lärarlegitimation.



Sedan var det dags för Ananthi att gifta sig. Jag och Camilla planerade en möhippa åt den blivande bruden. Mycket roligt!



Jag och Karin åkte till Göteborg för some shopping shopping.


Jag fick dille på att springa. Ja, det här har verkligen varit mitt springår. I alla väder och väglag.


Jag började i god tid att rensa både här och var inför den kommande flytten.


Daniel fyllde 30 och fick såklart frulle och paket i sängen.


Mamma, Karin och jag åkte till Lidköping för att gå Rörstrands.


Det mesta av vår tid det här året har ändå gått åt till renovering. Vad vi har slitit.


Vi firade såklart påsk hemma hos min morbror, med allt vad det innebär.


Jag sålde min lägenhet lite snabbt och lätt och de sista dagarna i mars gick åt till att packa ner hela min lägenhet och flytta.



Året har också bjudit på några roliga utgångar. Betydligt färre än andra år kan jag säga, men ack så roliga. Bland annat Olstorpspremiären.


I slutet av maj åkte vi till Stockholm för att gå på Bon Jovi. 


Och jag tror aldrig jag har solar så lite en vår som jag gjorde detta år. Jag fick vara inne och måla och måla och måla. Men en dag smet jag ut!


Lena och Micke köpte hus och medan de renoverade hängde Alicia här hos mig.


Sen åkte vi alla till USA. Vilken resa!






Vi firade Karin-dagen på Wassbacken.


Den andra konserten för året var Gyllene Tider.


Sen var sommaren slut och jag packade ner mitt jobb och bytte arbetsplats.


Resan till London med mamma och Karin blev äntligen av.



K-stin var hemma och vi var ute i skog och mark tillsammans med våra karlslokar för att geocacha.


Jag fick ett kusinbarn i form av en Stella.


Vi började renovera nedervåningen under hösten. Och det stora projektet under hösten har varit den häringa trappan som Danne egenhändigt har gjort vit och fin.

 

Och december innehöll många traditioner: Lena, Micke, Alicia, Danne och jag åkte till Göteborg och Liseberg.

 

och pepparkaksbak hos mormor.

 

Och så renoverades det lite mer..


Jag eldade i den öppna spisen bara för att jag kunde och ville. Och för att det är så mysigt. Och som traditionen säger åt vi skinksmörgås i framför brasan på julaftonens morgon.

Det har hänt väldigt mycket och stora saker under 2013, och nu ser jag fram mot ännu större saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar