torsdag 2 januari 2014

Vilken dag

My god, vilken dag! Den har verkligen gått i ett. Från klockan sju imorse till nu. Såhär har det legat till:
  • Ställde  klockan på sju för att gå upp och åka till gymmet. Käre värld, vad har börjat svettas. Alltså, jag har ju alltid varit en svettlök när det kommer till träning. Men nu! Helt overkligt. Man skulle kunna tro att det är mitt i sommaren. Det bara stänker omkring mig. Men det är gött att svettas ur.
  • Hem, duschade, åt frulle och plockade i ordning lite här hemma.
  • Danne och jag drog till tippen. Hua mig, vilket ställe. Jag får ångest bara jag tänker på det. Och det här lasset var ett riktigt jobbigt lass där vi säkert var tvungna att besöka alla containrarna.
  • Sen åkte vi till Borgrunda och köpte lister och kollade på dörrar.
  • Karin skulle komma klockan 13 så vi åkte hem. Min blåsa var dessutom full och magen tom, så det var lika bra att dra hemåt, fast vi inte uträttat alla ärenden vi hade på dagens schema.
  • Jag la in en tvätt och lagade mat, och när Karin varit här och vi hade ätit och hängt tvätt åkte vi in till stan igen. 
  • Tre ärenden kvar blev till fyra. Posten - för att skicka iväg vattenproverna, ICA - för att jag behöver en matsäck till imorgon, Norlanders - för att titta på kyl, frys och diskmaskin och bonusen Jysk - för att jag skulle stilla min lilla kudd-panik. Vi kom därifrån med två påslakanset för spjälsängen.
  • Vi var hemma igen kvart i fyra och då förberedde jag fika eftersom mina tjejor kom på fika halv fem.
  • Det var så härligt att träffa dem; Sara, Jonna och Lena! Vi har inte setts sedan Jonnas födelsedag i slutet av november, så vi hade mycket att prata om. Det är så roligt att tre av oss ska få bebis nu i vår.
  • När de åkt hem vid sju påbörjade jag min packning inför morgondagens resa till Lund. Jag gjorde mig också en liten matlåda och matsäck så jag reder mig. Tänk om jag skulle få en hungerattack och inte ha någon mat med mig = ka-ta-strof. Nu är det ingen risk för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar