måndag 20 januari 2014

Hemma

När jag vaknade imorse kunde jag inte få upp ögonen. "Hemskans, vad trött jag är idag då" tänkte jag. Men jag kämpade upp mina gluggar som rann och rann och när jag tittade mig själv i spegeln blev jag nästan lite rädd för mig själv. 

Jag gjorde mig i ordning, åt frulle och tänkte att det kanske skulle bli lite bättre. Men det blev det inte. Så jag ringde och konsulterade Daniel eftersom jag är för snål för att sjukskriva mig. Han påpekade att jag inte varit sjuk en enda dag det här läsåret och tyckte att jag kunde stanna hemma utan dåligt samvete. Sagt och gjort. 

Jag tvättade bort mitt smink, klädde av mig och gick och la mig i sängen igen. Och somnade om. När jag vaknade var det fortfarande likadant i ögonen. 

 
Så jag ringde till mamma, messade Karin och Danne och ringde till vårdcentralen. Vårdcentralen sa att jag skulle ligga lite lågt och skölja ögonen flera gånger om dagen.

Nu har jag en hel dag oplanerad. What to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar