tisdag 28 januari 2014

30 till 30

Idag är det 30 dagar till jag fyller 30. Om det stämmer eller ej har jag ingen aning om. Det var en elev som sa det till mig. Det är ju tur att de har koll, gullungarna.

Efter jobbet åkte jag till Lena och drack kaffe. Det är så roligt. Vi sitter där med våra gravidhjärnor och kan inte tänka hela och klara meningar. Jag blir full i fniss när jag tänker på det. Det är en försmak av hur det kommer att bli när vi sitter på hemmet med varsin släng av demens. 

När jag kom hem insåg jag att det kommit så mycket snö att jag var tvungen att skotta. Jag ba "oh no". Jag gjorde så mycket jag kunde innan bebben sa ifrån. Jag blir så himla aaaarg när jag inte kan hålla på som jag har kunnat. Jag får en tjurattack utan dess like. Det fick Daniel minsann höra när han ringde hem, men han blev nog bara glad att det inte var honom jag var arg på. Och han skottade klart när han kom hem.

Mitt nya liv går bra. Två dagar utan en endaste liten godsak. Citronvatten och frukt eller bär är min räddning. 

Nej, nu ska jag packa gymväskan och lägga fram kläder till imorgon. Sen ska jag gå och vika in klövarna. Två nätter med katastrofalt dålig sömn gör icke underverk med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar