torsdag 16 januari 2014

Veckan hittills

Hallå! Det är ju torsdag idag! Vart tog den här veckan vägen liksom? Ja, jag har ingen aning. Den har gått fort, och det tycker jag är bra.

Jag höll på att dö i söndags kväll dock. Eller ja, dö och dö. Det höll på att gå riktigt illa i alla fall. Jag skulle gå ner för trappan, bärandes på tvättbaljan, och råkar då trampa på katten som låg där. Det var liksom ingen liten dutt. Jag satte ner hela min fot med hela min tyngd på hans rygg. Ungefär som jag gjorde med den där duvan i Venedig. Det resulterade i alla fall i att jag höll på att dra en kullerbytta ner för hela trappan. Min panna var så nära ledstången så det var inte klokt. Och baljan flög och katten sprang och Daniel vrålade.
Jag själv blev helt chockad. Jag blev så jävla rädd. Inte så mycket för mitt liv, som för bebbens. Vad hade hänt om jag kullerbyttat mig ner för trappan? Som tur var sträckte jag bara ut både mage, rygg och rumpa för att rädda upp situationen. Sen började jag skratta. Och sen började jag gråta. Och så gjorde jag både och en liten stund tills jag förstått att läget var lugnt.

Katten hade sprungit och gömt sig i pannrummet. Stackaren. Han kunde ju brutit ryggen. Jag försökte försäkra mig om att vi inte var osams, men han ville gå ut istället. Och i måndags kom jag och Daniel hem nästan samtidigt på eftermiddagen. Danne var bara inne och vände för att sen åka till tippen. Och katten visade minsann att han var sur på mig, för han la sig och väntade på att Daniel skulle komma tillbaka in.


I korthet så har veckan varit bra. Jag har tränat måndag och tisdag, skottat snö, målat trädet varje kväll och tvättat tre maskiner tvätt vid sidan av det dagliga - som att göra Dannes smörgåsar och jobbat. Jag har varit lite trött också. Både i kroppen och huvudet. När jag skulle steka pannkakor i måndags var jag tvungen att sätta mig ner medan jag gjorde det. Det är så det fungerar då och då nuförtiden.


Igår var vi på MVC. Nemas problemas. Allt såg bra ut och hjärtslagen var perfekta. Det var ju skönt det. Mätte magen gjorde vi också. Och vi låg ju såklart långt över normalkurvan. Ingen chock det inte, med tanke på min kagge. Dock har jag inte gått upp så galet mycket. 7,3 kilo och jag har idag gått in i vecka 26.

Efter besöket på MVC åkte Danne och jag och åt pizza. Det var en liten romantisk avskedsmiddag ty Daniel går på jouren idag och jag är jouränka i en veckas tid. Hua mig, så tråkigt! Men å andra sidan ska det bli så skönt att få sova i lugn och ro.

Jag passade på att bjuda in Lena på lite torsdagsmys nu när jag har DF (Danielfritt). Av någon anledning så har vi inte haft mys på jag-vet-inte-när. Tiden räcker liksom inte till i dessa renoverings- och trötthetstider. Men idag blev det av! Helt underbart. Vi har ätit pannkakor, tittat på Farmen och pratat av oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar