torsdag 2 maj 2013

Maj maj måne den andre

Ojsansa, vad dagarna går fort. Jag fattar så klart inte vart dagarna tar vägen. Men jag vet att jag i måndags överlämnade nycklarna till lägenheten och fick pengar på kontot. Det känns helt ok.

Annars då? Jo, vi grejar i huset mest hela tiden. Att jag duschar precis jämt innan klockan 22 har inte varit en ovanlighet den senaste veckan. Torts att vi sovit utan sovrumsdörr har jag sovit som en klubbad ko. Jag har knappt vaknat av något. Danne uttryckte en viss oro över min djupa sömn och menade på att vem som helst skulle kunna komma in och tömma huset utan att någon av oss vaknade. Han kan ju sova sig igenom ett smärre krig, så han har nog förlitat sig på min lättväckthet. 

Jag vaknade inte när Svenne var inne i söndags morse och hämtade både det ena och andra, flyttade bilar och tog med sig sin båt. Helt sjukt ju!

Däremot vaknade jag när Danne i tisdags natt, när han kom hem från jobbet, inte hade mage att slänga ut katten som följt med honom in. Eftersom vi inte hade någon sovrumsdörr så fick vi en katt i sängen. 


Under natten vaknade jag av att någon grejade i mitt ansikte, och trodde det var Danne som klappade mig på kinden. Han gör det emellanåt. Men när jag slog upp ögonen hade jag ett kattryne i fejset. Mysigt? Nja..

Igår åkte vi en sväng till IKEA. Vi inhandlade lite möbler och lampor till sovrummet. Eftersom jag målat klart sovrumsdörren innan vi åkte, satte vi upp den igår kväll. I princip fattas nu bara en matta. Och så ska vi sätta upp två rullgardiner till.

Idag har vi varit och lämnat in alla dörrar här på övervåningen på sprutmålning. Jag kan inte hålla på att måla fyra lager färg på båda sidorna. Det är liksom 10 dörrar allt som allt. Det tar aplång tid, och resultatet kunde bli bättre.

Nu har vi sagt att vi får lugna ner oss lite. Jag känner att jag försummar min träning, mitt jobb och för att inte tala om mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar