söndag 5 maj 2013

Sunday is Funday

Jag började denna söndag med en löptur. Tänkte att Danne ändå skulle sova halva förmiddagen, så jag tog mig lite egentid. Och som jag sprang sen då! På rekordtid. Idag igen! Bra start på dagen.


När jag duschat och gjort mig i ordning väckte jag Danne, så vi kunde äta frulle ihop. Sedan drog vi igång med renoveringen. Mitt lilla projekt den här helgen har varit att måla garderoberna i, vad som snart kommer att vara, arbetsrummet. Jag tycker att garderober är så himla fula. Men de är dyra, har jag fått höra. Så lite färg och nya handtag kanske kunde pigga upp.

Före:

Efter:


Det är så sjukt vad lite färg kan göra. Garderoberna blev som nya! Och tyckte man att de var vita innan, så hade man verkligen fel. Och tänk vad nya handtag kan göra.

Tanken var att Andréa skulle komma hit med sitt nya lilla underverk, men det var för sent. Eftersom vi kört färgstopp under eftermiddagen, så tog jag fram min kurslitteratur som blivit försatt.

Nu har vi ätit tacos och satt oss framför TV:n. Kvar att göra denna kväll är duscha och plocka ihop inför en ny arbetsvecka. Ännu en kortvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar