lördag 11 maj 2013

Att sova med en snarkande propeller

Man kan säga att jag har haft en snarkande propeller i sängen inatt. Jag har blivit knäad, sparkad, knuffad och buffad på. Jag har vaknat av säkert sju olika snarkljud. Stackars Daniel. Det är inte lätt att vara sjuk.

Jag är med andra ord inte den piggaste tjejen i kommunen idag. Jag vaknade dessutom 6.15 och kunde inte somna om. Runt halv åtta hörde jag mamma gå upp och då gick jag ner och åt frulle med henne.

Sen satte jag igång att måla lister, element och takfläkten. Jag har även hunnit med att tvätta en tvätt. Mamma var snäll och hängde ut den på tork så jag slapp avbryta mitt målande.

Daniel vaknade till slut och då åt jag en andra frulle med honom - en knäckemacka och kaffe. Nu är vi på g för att åka till tippen. Det är inte en dag för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar