torsdag 16 maj 2013

Jobbförmåner

Att man får titta på luciatåg varje år och typ grilla korv på arbetstid är löneförmåner tycker jag. Idag har jag upplevt ytterligare två: fluorlackning och träning på arbetstid. 

Det här med fluorlackning är ju bara för bra. Jag frågade om hon inte kunde passa på att ta lite tandsten när hon ändå var i min mun och grävde, men det kunde hon inte. Synd. Men man får vara glad för det lilla.

Att träna på arbetstid då. Ja, vi hade en innebandymatch lärare mot elever. Jag har såklart ombyte med mig. Egentligen bara för att statuera exempel. Jag hade liksom inga planer på att få puls eller att bli speciellt svettig. Men tji fick jag. Jag tycker personligen att jag gick in ganska bra för det. Svetten rann under luggen och jag vart ganska ofräsch. Tur att jag hade dusch-grejer med mig. Sjukt roligt var det också! Vad jag skrattade.

På väg hem från jobbet hämtade jag ut mitt nya pass och veckohandlade. När jag kom hem grejade jag lite med grejer och nu väntar jag på att Danne ska ha klippt färdigt gräset så vi kan grilla. Vi ska fira in helgen, eftersom även han är ledig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar