måndag 20 maj 2013

25-öringen

Jag hade skrivit i min kalender att Svenne fyller 20 år idag. Ritat ballonger och allt hade jag gjort. Men så slog det mig en dag i förra veckan att han ju inte kan fylla 20. Det skulle ju liksom innebära att jag är 24. Och jag är som bekant blott 21 år gammal. Nej nej, jag hade skrivit galet. Han fyller ju 25 år och inget annat.

Så vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej! Det är ingen vanlig dag, för det är Pluttens 25-års dag. Hurra hurra hurra!


Naaw. Tänk att den lille lille har blivit så stor. Ja, till och med äldre än sin storasyster. Konstigt. Jag vet. Men jag tror på mirakel och evolution.

Annars då? Jo, jag har varit ganska trötters idag med. Det här med att vara ute och svänga sina lurviga är inte lika lätt som när man var.. yngre. Men det var helt klart värt det. Så det gör inget.

Igår eftermiddag och kväll var jag och Ullis hos Mathilda. Det var lajbans. Jag kände bara att piss i hela havet, vad tråkigt att vi inte kommer att jobba ihop nästa läsår. Husch, vad tråkigt. De där båda tjejerna är ju fantastiska.

Och på tal om fantastiska ting! Mattan lyckades operera ut min flis ur fingret. Vilken lycka! Den där flisen har suttit där, mer eller mindre obemärkt, i flera veckor. Men i förrgår svullnade det upp och började göra ont i hela fingret. Jag lyckades inte få ut den, inte heller mamma. Men Mathilda!


Gud, så skönt! Nu slapp jag ett missfosterfinger. Och jag slapp eventuell amputation. Phu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar