söndag 28 april 2013

Nyflyttade

Den här helgen har gått i bärandets och konkandets tecken. Vi har verkligen slitit. Igår morse kom Dannes mamma och pappa och hjälpe oss att flytta det allra mesta i lägenheten. Vi fixade ihop sängen så vi kunde inviga vårt fina nyrenoverade sovrum.


Idag åkte vi till lägenheten för att hämta det sista. Något som jag, i min enfald, trodde skulle gå fort och lätt. Men det visade sig vara mer än vad jag trott, så det räckte inte med en vända. Men till slut så var lägenheten tömd på saker. 


Det kändes lite vemodigt att åka därifrån. Men jag var trots allt klar med den. 

Jag känner att jag skulle behöva vara ledig en vecka eller två för att komma till ro här. Packa upp lite lådor och renovera några fler rum, så jag kan packa upp ännu mer. Men det går ju inte. Att vara ledig alltså. Nej, jag får ta det lite lugnt nu. Som Mathilda säger -  det är bra för mig. Vänja mig vid att det inte är ordning och reda hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar