tisdag 30 augusti 2011

Tisdagsmys

Det var på vidrigt tunga fötter jag kom upp imorse. Regnet smattrade på rutan och jag var trötters tös. Jag hade kunnat betala för att få ligga kvar i sängen. Hade jag haft sällskap så.. Nej. Jag hade åkt och jobbat ändå. Min arbetsmoral är ju skyhög. Herregud. Jag stannar ju inte ens hemma när jag är sjuk.

Dagen som sådan gjorde nog mina fötter tyngre än regnet och tröttheten. Jag har en mördardag på tisdagar. 8 lektioner med högst 10 minuters mellanrum och en lunchrast på 25 minuter. Men det gick över förväntan, och med lite mer rutin och elevkännedom kommer det nog bli ännu lite bättre. Fast mitt tålamod blev mindre ju längre in på dagen vi kom.

Astrött i min braino var jag i alla fall när jag kom hem. Jag gjorde det dummaste man kan göra och satte mig i soffan. Jag sjönk så långt ner att fötterna hängde i luften på andra sidan soffbordet.

Hade det inte varit för att Lena och jag skulle ha tisdagsmys så hade jag förmodligen inte kommit ifrån mitt totala soffläge. Men jag skuttade vackert upp och hoppade i träningskläderna, mötte upp med Lena Spena och gick en härlig promenad i det fina vädret. Frisk och klar luft gjorde susen och när vi gått klart kände jag mig som en ny människa.

Nu ska jag sova. Imorgon börjar min kurs. Jobb all day long, och föreläsning på kvällen. Därav vårt tisdagsmys. Inget onsdagsmys denna termin. Surt sa räven. Men huvudsaken är att vi får mysa.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar