måndag 15 augusti 2011

Jobbstart

Första dagen på jobbet efter semestern idag. Jag har sett fram emot att börja jobba. Ingen jobbångest här inte. På vägen på jobbet kom jag att tänka på tre saker:
  1. Jag har varit ledig i sex veckor. Vart tog de vägen?
  2. Vad jag tycker att det är skönt att inte börja jobba på ett nytt ställe. Det tar sjukt mycket energi att lära känna nya människor, lokaler och rutiner. Lyxigt att redan vara hemma på jobbet.
  3. Sicket skitväder det kan vara i det här landet. Det verkligen öste ner. Och mörkt var det med. Och det är åt det hållet det går nu. Mot mörkret. Det suger. Jag vill inte.
Nu har jag packat upp mina väskor från helgen, mamma har varit här, jag har gjort matlåda tills imorgon och duschat. Vardagen är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar