lördag 27 augusti 2011

Sommarlördag

Stackars Daniel. Jag jobbade hela förmiddagen. Sen ringde Lena och frågade om vi ville följa med ner på stan och ta en fika. Det tyckte nog Daniel var hans räddning.

Vi hade en liten dubbelfika, och sen strosade vi ner till hamnen. Det är ju ett fantastiskt väder vi har. Det gör inget att det är mulet. Det är ju varmt som i tropikerna. Och det är det som är huvudsaken.

Daniel och jag beslöt oss för att ta en tur med båten. Det har varit en väldigt fin kväll. Sjön låg nästintill spegelblank när vi dönade fram.

Daniel ville att jag skulle prova att köra lite granna. Jag satte mig emot å det grövsta. Det är ju för fan farligt. Men han stod på sig så jag fick ge med mig.

Det var lite svårt faktiskt. Att styra. Att gasa var lätt. Men jag behöver övningsköra betydligt mer innan jag känner mig bekväm med detta.

Nu håller vi på att laga mat. Fiskgryta med kräftstjärtar står på kvällens meny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar