tisdag 2 augusti 2011

Beautiful Day

Min dag började med att jag följde med en pigg och glad mormor till sjukhuset för provtagning.

Hon, syster och mamma har namnsdag idag. GRATTIS GRATTIS till dem.

När vi var klara på sjukhuset, och när vi varit och handlat på Coop, åkte jag raka vägen till Töret. Karin och Matthias frågade mig igår om jag ville följa med till Tiveden för att sola och bada. Och det ville jag ju gärna. Det är ju trots allt det bästa jag vet.

Tivedsbadet bjöd på en lång sandstrand, varmt och kristallklart vatten och sol.

Jag solade och badade om vartannat. Riktigt härligt. Det kom lite moln mitt på dagen. Men de försvann.

Halv 5 kom dock regnet så vi fick ta vårt pick och pack och gå till bilen. Men det gjorde inte så mycket. Vi kände oss ganska nöjda.

I Töreboda regnade det inte. Så jag åkte inte hem till stan utan hem till Jula. Jag får lite ont i kropp och själ av att vara i stan när det är fint väder. Jag la mig på altan och läste och njöt av tystnaden. Då kom Tigern och gjorde mig sällskap. Så jag har haft Tigermys.

Jag låg där med Tigern på magen och filosoferade lite granna. Jag funderade på om inte den här sommaren är den bästa på många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar