måndag 22 augusti 2011

Kvällspromenix

Jag satt här inne och tittade ut på det fina vädret. Solen strålade och det var jättevarmt. Då hamnade jag i valet och kvalet över vilken träningsform jag skulle utöva. Egentligen skulle en löprunda suttit som ett smäck, men jag har fortfarande grymme skoskav efter fredagens.

Efter ett litet rådslag med mig själv kom jag fram till att gymmet kommer få se min nuna många timmar i höst och vinter ändå, och jag ville ta vara på den fina kvällen, så det slutade med en lång och härlig kvällspromenad med Ananthi.

I dessa tider av tidsbrist får man passa på att slå flera flugor i en smäll och förena nytta med nöje. Vi har dessutom inte setts på ett tag sedan, så tiden var hög.

Nu har jag duschat, bakat bröd och jobbat lite till. Men nu börjar jag bli trötters tös. Det är dags att inta vågrätt läge känner jag. Imorgon kommer eleverna. Det ska bli roligt! Och Anna Linnea Margareta Lundell ska akta sig för entrédörren. Japp, det ska hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar