fredag 19 augusti 2011

Första arbetsveckan

Den första arbetsveckan har varit smått kaotisk på många sätt och vis. Jag, och många andra med mig, är lite smått stressade och frustrerade över allt som behöver och ska göras på en tid som inte finns. Jag känner mig uppgiven och faktiskt ganska oroad.

Någon gång under eftermiddagen kände jag att sprit skulle sitta fint. Och godis. Jag sa till Johanna att jag ville dricka en drink med sugrör och äta godis med båda händerna samtidigt när arbetsdagen var slut. Men så gjorde jag naturligtvis inte.

Vad gör jag när livet känns tungt?
  • Gråter
  • Städar
  • Pratar av mig med min mamma
  • Åker till Jula
  • Tränar
Jag har, sedan jag kom hem från jobbet, gjort samtliga av ovanstående punkter. I just den ordningen. Plus att jag har storhandlat och bytt i sängen.

Nu ska jag dock gå och lägga mig så jag kan vakna pigg och utvilad imorgon. Jag har en hel del jobb att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar