tisdag 28 juni 2011

Sommarmorgon

Daniel har visat mig en genväg till jobbet hemifrån honom sett. Man åker på en kringelkrokig väg som omges av skog och gröna hagar. Sverige är så himla fint. Och västgötaslätten. En fin morgon som denna blir jag nästan lite gråtig, så fint är det.

Jag tjuvlyssnade på Daniels och min sommarcd och precis när jag kom fram till Hornborgasjön kom "Morning has broken" med Cat Stevens. Vilken timing. Jag blev nästan lite rörd. Sjön låg spegelblank och det luktade hö.


På sätt och vis är det en fasa tur att solen skiner idag. Daniel åker till Italien, och denna morgon innebar en liten släng av separationsångest. Tänk om regnet hade öst ner. Då hade jag nog fått ett bryt.

Jag ser fram emot en kväll med hökörning tillsammans med Bengt och David. Shitipitt, vad besviken jag blir om de hann köra in allt igår. Jag bad dem spara lite till mig idag, men känner jag dem rätt så låg de inte på latsidan bara för min skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar