onsdag 29 juni 2011

Mörbultad med sommarkänslor

Jag kan inte minnas när jag sovit så stockat som jag gjort inatt. Jag tror att jag somnade innan jag la ner huvudet på kudden, och jag sov djupt och hårt tills det att klockan ringde. När jag vaknat låg jag en stund och undrade vem från NCC Roads som kört över mig med sin ångvält. Stel och jävlig i hela kroppen var jag. Man anstränger många konstiga muskler när man balanserar i en balvagn och samtidigt ska lägga ett bra lass.

Men jag hoppade upp, kom igång bra och hittade lite hö i naveln när jag borstade tänderna. Jag duschade ändå i en smärre evighet igår för att få bort allt. Jag hade inte lyckats helt, kan konstateras. Idag har jag även de sedvanliga hö-underarmarna.

Hö är vasst och sticksigt. Men det är det värt. Nu har jag precis suttit ute på gräsmattan i solen och ätit lunch. Halva arbetsveckan har nu gått. Gott det.

Och idag är det onsdag. Solen skiner. Det är varmt. Jag har sommarkänslor tack vare gårdagskvällen. Jag trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar