tisdag 28 juni 2011

Glass och hö

När jag kom hem från jobbet åkte jag direkt till Töreboda för att träffa Camilla. I och med vädret beslutade vi oss för att åka till Hajstorp och äta glass. Asså, herregudars vad varmt det har varit idag. Varmt och skönt.

När vi ätit en glass, tittat på båtarna som slussades och skvallrat av oss så satte vi på kanalkanten och doppade fötterna.

Jag kan inte få bilden på rätt håll, så vänligen lägg huvudet på sned. Och tack Camilla för att du gjorde de fina effekterna i vattnet.

Sen brassade jag hemåt för att köra hö. Termometern visade 31 grader när vi började. Så det vart lite varmt att stå i lasset. Men det är den roligaste uppgiften man kan ha, tycker jag. Och dessutom är det bra träning.

Jag tycker att det är så fantastiskt roligt. Det är en tradition och utan hökörning blir det inte sommar.


Svettig och lycklig. Sällan luktar jag så illa och gott på samma gång. Svett, damm, bränd hud och hö. Nu, däremot, luktar jag gott. Jag är nyduschad och ska hoppa bums i säng. Jag ska ju jobba imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar