måndag 6 juni 2011

Nationaldagen

Jag och Daniel hade planerat vår långhelg tillsammans efter vädret. Idag skulle det bli regn, och då tyckte vi att vi kunde stanna kvar här i Mariestad efter vår tripp till kullen igår. Men det blidde inget regn, utan strålande solsken runt middagstid. Och varmt satan.

Vi drog till vattnet och solade. Jag tror dock att jag fick ett smärre värmeslag när jag var och tränade imorse. Jag mådde så illa när jag kom hem att jag höll på att spy frukosten rakt ut. Daniel ryggade bak i soffan och skrek "Vad gör du?! Ska du spy?!" Jag kände mig inte helt 100 där jag sedan låg i solen och svettades, så vi flyttade till skuggan istället. Och det var skönt det med.

Där och då växte tanken om att åka till kanalen och äta glass. Jag föreslog Hajstorp, och eftersom Daniel inte varit där så åkte vi dit.




Det var ingen vidare värst rusch på båtar i kanalen, men vi kom precis lagom för att se en båt i slussen. Sen satte vi oss och badade fötterna innan vi brände hem för att äta middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar