torsdag 2 juni 2011

Bilvård

Solen ville inte titta fram medan jag var i Jula, vilket gjorde att jag fick annat nyttigt gjort. Jag tog mig an bilen. Det har länge sett ut som det bor en gris i däri. Jag har inte städat den invändigt sedan tidigt i höstas någon gång. Så det behövdes verkligen. Det har varit så att jag skämts när vi samåkt till jobbet. Så jag dammsög och skurade tills den såg ut som ny. Och när jag ändå var i farten tog jag utsidan med. Så nu är den ren och fin.

Jag passade på att tvätta hemma hos mamma. Något jag saknar när jag tvättar här i stan är att kunna hänga ut tvätten på tork. Det luktar så himla gott.

Lagom tills jag åkte tillbaka till stan sprack det upp. Jag mötte upp Ananthi och det slutade med att vi drack kaffe i solen på min innergård.

Nu har jag packat som om jag ska flytta till Stenstorp. Jag ska åka dit nu och vet inte riktigt när jag behagar komma tillbaka hit till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar