lördag 26 mars 2011

Lördag

Idag är ingen vanlig dag. För det är Daniels födelsedag!
Hurra hurra hurra!

När man fyller år får man frukost och paket på sängen. Ingen tradition man har hos familjen Persson, men desto starkare är den hos familjen Larsson Lundell. Alltså ännu en fördel, för Daniel, med att träffa mig.
Vi låg länge och drog oss. Åt gröt och smörgås, och drack kaffe och juice. Myspysigt.



Till slut tröttnade hunden Hugo på att oss så vi gick upp och gick ut. Och i det här fina vädret var det ingen av oss som led. Vi var ute och gick en lång promenad i solen, stannade och gungade och fortsatte sedan vår promenad.

När vi kom hem satte vi oss på baksidan i solen och åt godis. Det får man. Dels är det lördag, dels är det Daniels födelsedag.

När klockan var 13 åkte jag hem till Jula. Jag längtar efter mamma och då är det inte annat att göra än att åka till henne. Och här är jag nu. Nu ska jag gå ut och göra henne sällskap när hon grejar i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar