måndag 14 mars 2011

Loaded

Att komma bort och ladda batterierna var precis vad jag behövde. Jag måste åka bort för att kunna koppla av och för att sova ut ordentligt. Vad säger det om mig? Att jag har något litet fel i huvudet som gör att jag inte kan unna mig sovmorgon? Att jag har något litet fel i huvudet som gör att jag inte kan slappna av på hemmaplan, eftersom jag är lite för bra på att sysselsätta mig?

Jag har varit pigg och glad idag, vilket gjort att jag inte varit den sedvanliga måndagshataren. Jag råkade dock skapa lite oro i lägret. Igen. Genom att ha snedlugg och utsläppt hår. Herregud. Jag måste väl kunna ändra frisyr utan att vända upp och ner på eleverna tillvaro.

Eftersom jag har varit så himla pigg och glad idag är jag tröttare nu än andra kvällar. Jag tar ju ut mig fullständigt. Jag gick och sjöng och gjorde ett skutt i korridoren i tron om att ingen hörde eller såg mig. Men givetvis stod mina båda kollegor Jessica och Veronica och bevittnade det hela. Jessica undrade vad jag höll på med. Vi brukar vanligtvis vara måndagshatare tillsammans. Men idag svek jag henne.


Grattis grattis till morfar som skulle fyllt år idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar