torsdag 24 mars 2011

24 mars

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag. För det är K-sins födelsedag.
HURRA HURRA HURRA

Idag har jag hunnit med en herrans massa. Jag har haft en sådan där äckligt effektiv dag. Jag älskar sådana dagar!

När jag kom hem från jobbet hoppade jag in i duschen en jättesnabbis och åkte sedan till mutt-doktorn för att ta cellprov. Hon sa upprepade gånger att jag var så duktig som kom dit och lämnade prov. Jag tycker att det är en självklarhet, och svarade henne att det är ju viktiga grejer. Många struntar i det, sa barnmorskan. Det kan jag inte förstå. Vadå? Man vill väl inte ha cancer i livmoderhalsen? Eller vill man det? Nej. Precis.

Alltså, det är ju inga trevligheter det där. Och barnmorskan pratade med mig hela tiden. Jag vill väl inte att hon pratar med mig heller. Jag vill inte låtsas om de fakto att jag är där. Än mindre vill jag veta vad hon grejar med down there. Det enda jag kunde tänka var "jag ska aldrig bli gravid, jag ska aldrig bli gravid, jag ska aldrig bli gravid". Då får man ju visa upp sig sådär flera gånger. Nej. Fifan. En surrogatmamma får föda mina ungar. Så. Då var det bestämt.

När det var klart där brände jag tillbaka in till stan, köpte födelsedagspresent till både Daniel och Karin. Sen gymmet, hem, duscha, laga mat, äta, packa väskan för en natt i Stenstorp, bädda rent i sängen, städa, slå in paket, till Ananthi för att hämta en sak och sen tvätta bilen.

Nu har jag landat i soffan. En effektiv dag. Jag gillar't. Det här är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar