onsdag 10 december 2014

This girl was on fire

Igår var vi som sagt på julbord på Kinnekullegården. Och vad hände? Mitt hår stod i lågor! Jag lutade jag mig över bordet (där det stod ett värmeljus) för att känna på Sixten. Då tog mitt hår eld! Daniel hävde sig över bordet och slog på mitt hår, men jag lyckades kväva branden själv. Vi fortsatte äta som om ingenting hänt och försökte mörka det hela. Men det luktade ju satan. Folk trodde det brann någonstans och kocken kom rusande och alla letade efter branden, tills jag ba: "Det var mitt hår som brann så chilla." Sen fick jag en liten chock så jag fick ett skrattanfall. Typiskt mig. Att få ett skrattanfall när det hettar till. Hö hö..

Maten var helt fantastiskt god och värd varenda krona. Och så fick jag en ny frisyr på köpet. Nej, då. Det syns faktiskt inte så mycket.

Idag har Sixten och jag varit och hälsat på på jobbet. Han gjorde succé i vanlig ordning. Jag var där och lämnade lite julgodis och hämtade mitt schema. Jag ska ju jobba nästa vecka. Wiho! Så känns det nu. Får se hur det känns på söndag.

Nej, nu ska jag krypa till kojs. Jag har sovit dåligt inatt. Dels har Sixten hostat så han spytt två gånger, dels blåste det så att vårt hem blåste sönder. Plåten blåste in i väggen hela natten, så jag vart enna störd.

 
Till på köpet drömde jag att Sixten blev tagen av en knarkare. Det var en så hemsk dröm att jag var tvungen att gå ut till Daniel på soffan och bli lugnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar