måndag 29 december 2014

En måndagens

Det är allt bra skönt att vara tillbaka i vardagsrutiner igen. Särskilt skönt är det att ta morgonpromenaderna bjuder på snö, frostiga träd och sol. Jag försöker ta in och spara det, för rätt var det är blir det slask och rugg igen.



Vi fick lite bråttom efter promenaden eftersom vi skulle vara på BVC klockan 10. Vi fick bakläxa på Sixtens vikt. Han vägde mindre än sist och det var ajabaja. Ja, jag kan inte förstå hur det gått till. Men hans viktkurva stupar rakt ner. Varken jag eller sköterksan är dock orolig eftersom han är pigg och glad och aktiv. Han hade växt tre centimeter på längde och klarade samtliga tester.
 
När vi kommit hem somnade Sixten och sov som en stock, så jag hann jobba undan en hel del.
 
Nu ikväll har han fått sig ett bad med skorvbehandling. Och så har vi lekt med hans julklappar och myst massor. Han har varit så gosig och till och med gett mig en puss på munnen självmant. Alltså, jag behövde inte tvinga mig till den. Fatta chocken jag fick.
 
Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta innan jag viker in klövarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar