tisdag 23 december 2014

Dan före dan före och dan före

Efter morgonbestyren igår åkte vi till Skövde för att kika lite i affärer. Jag tänkte att de flesta nog jobbade och att det inte skulle vara olidligt mycket folk. Men så fel jag hade. Vi var långt ifrån ensamma. Det hade inte gjort så mycket om det inte varit för att Sixten grät och skrek från det att vi kom in på Comerse till det dess att vi kom ut. Asså, det var helt galet. Jag har aldrig sett honom sådan. Vi gjorde det vi skulle och sen drog vi till Mariestad istället.

Jag vet inte hur mycket jag tror att jag ska hinna på en dag. Jag är lite väl optimistisk är jag ibland. Jag hade tänkt att även hinna städa, springa och göra snickerskakor igår. Men när vi kom hem från vår lilla shoppingtur hann jag bara städa. Sen var jag helt slut. K-stin kom över på kvällen och vi hade lite pratmys i soffan.

Imorse började jag dagen med en härligt frisk morgonpromenad tillsammans med Sixten. Solen kikade fram och jag fick pirr i magen inför dagen och julen. 


Jag duschade och åt frulle och sen åkte K-stin och jag in till stan. Vi gick på stan och hon handlade sina sista julklappar. Jag tror vi var inne i 90% av affärerna som finns i den här staden. Vi avslutade med en mysig fika innan vi åkte hem igen.

Nu har vi tagit jul. Sixten har fått nys på den enda julklappen han kommer få av oss. Den kommer att ligga i hans julstrumpa imorgon bitti.



Nu sitter Daniel och jag och spelar Bingolotto. Men jag kommer ju inte orka sitta här till midnatt om jag känner mig själv rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar