fredag 5 december 2014

Lussebullar och 120 knyck

Jag har hunnit med lite mer än att gå till komposten idag, tack vare att Daniel varit hemma och hängt med Sixten.

Barnet i fråga vaknade 7.50. Man ska väl inte klaga, men dagarna blir väldigt korta. Vi gick ut och gick, Sixten och jag. När vi kom hem åt hela familjen frulle tillsammans. 

Sen tog jag tillfället i akt att sätta en deg, och medan den jäste bäddade jag rent i sängen.

Jag bakade mina lussebullar med mandelmassa, några vanliga katter och tre semelbullar. 


När jag bakat klart gjorde jag en omgång julgodis, men idag en annan sort. Sen skalade jag potatis innan jag gav mig ut på en löprunda. Den där löprundan behövde jag verkligen. Hjärnan får vila medan benen sköter jobbet.

In i duschen, gav Sixten middag och sen åkte vi och lämnade bilen till mamma. Hem, laga middag och äta den och nu ligger jag i sängen och andas.

Men jag måste verkligen gå upp och göra mig i ordning för partaj hos Jonna. Korkat av mig att hålla i gång i 120 knyck när jag ska bort ikväll. Ett glas vin och jag somnar med näsan i tallriken kan jag tro.

Mitt största bekymmer nu är vad jag ska ha på mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar