fredag 1 augusti 2014

Första augusti

I förmiddags bestämde jag och Lena för att åka till stan. Hon ville titta efter dekorationer till deras dop, och jag tänkte att jag ju kunde göra detsamma. Vi hade ingen vidare lycka så tur för oss att det finns internet. Men vi rände runt i var och varenda affär i stan. 

Det är första gången som Sixten och jag är ute sådär. Och för att toppa det hela bestämde vi oss för att luncha i den högst belägna restaurangen i stan. Som till på köpet inte har hiss, men väl dock väldigt många trappsteg. Men som på beställning kom en gammal elev till mig. Byggarbetare och allt. Han frågade om han skulle ta både mig och barnvagnen, men jag ba "mohahaha". Nej, ett handtag med barnvagnen räckte gott och väl.

När jag kom hem kom Karin och Matthias hit och efter det badade jag Sixten. Nu väntar jag på att Daniel ska komma in så jag kan duscha och stryka kläder inför morgondagen då vi ska åka på dop.

Ja, det är augusti. Under den här månaden ska vi gå på tre dop och ett bröllop. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar