torsdag 31 juli 2014

Nu tar vi helg

Idag är det torsdag och det innebär att när Daniel kommer innanför dörren här om en stund så har han semester. Wihoo! Nu önskar jag att de kommande tre och en halv veckorna bjuder på fint, soligt väder men inte för varmt. För så varmt som det har varit har inte gjort underverk för vår lille.

Något mer som inte gjort underverk för honom (och därför inte heller för oss) har varit hans vagn-vägran. Det har varit lite handikappande när han bara varit arg när han legat där i. Det har varit så ett tag och jag har förstått att det beror på att han inte velat ligga där nere där han inte kunnat se något. Och att han inte kunnat sova bra där i har jag förstått berott på att han inte kunnat röra sig så bra. Han ligger inte direkt still när han sover.

Jag har under några veckor tänt att jag skulle byta till sitt-delen, men jag ville att han skulle bli lite stabilare i nacken först. Men så härom dagen bytte jag. Dels för att han är så stabil i nacken att man kan leka Harry Potter med honom, dels för att jag hittade honom med ena benet över kanten.

Och nu är han så nöjd så. Han sitter där och tittar. Och han sover så bra så.


Han blir så stor, min lille bebis. Och han börjar liksom bli en liten människa. Han är jättegosig och nästan alltid förstår jag vad han vill nuförtiden.

Den här veckan har gått så himla fort. Jag har såklart försökt vara i solen så mycket jag kunnat, vilket inte varit mycket. Tio minuter här och tio minuter där. Jag har hunnit träffa Johanna, Sara och Lena. Var och en för sig alltså. Inte tillsammans. Jag har tvättat våra täcken, nu när vi ändå inte haft dem ibäddade. Ah, lite sådant har jag grejat med.

Idag har jag varit lite seg i huvudet. Jag var uppe inatt och matade Sixten, vilket jag inte varit på många veckor. Men eftersom han bestämde sig för att sova för natten redan klockan 20 (och ätit sitt sista mål klockan 18) så var det ju givet. Att jag dessutom vaknat klockan 5 när Daniels klocka ringt alla mornar har gjort sitt till. Men jag har gjort sådant där som inte kräver så mycket hjärnverksamhet; städat och tvättat. Och sen har jag såklart umgåtts med Sixten. Han har legat och gymmat, legat på mage, vi har läst Kajsa Kavat och pratat.

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sen ta helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar