fredag 22 augusti 2014

Dopförberedelser

Om jag har träningsvärk idag? Jorå. I hela kroppen minsann. Den är inte sådär vidrig att jag fnissar, men så skön!

I förmiddags åkte jag till stan och gjorde mina naglar och hämtade ut Daniels kavaj på kemtvätten.

När jag kom hem hade Daniel åkt för att jobba. Mamma och jag åt middag innan vi åkte till församlingshemmet för att duka och pynta inför morgondagens dop. Mamma är ju van med storkalas, så det gick fort och smidigt. Six sov i vagnen hela tiden, vilket såklart underlättade för oss.

När vi kom hem badade jag Sixten medan mamma strök dopklänningen och Daniels kostymbyxor. Mycket förberedelser idag.

Nu är allt så klart som det kan bli. Min tanke är att det ska vara så lite som möjligt att göra imorgon. Man vet aldrig vad som kan hända. Men vi är bra på att delegera ut och vi får mycket hjälp av våra familjer.

Nu sover Sixten i min famn här i soffan. Han kommer snart att vakna för att äta sitt sista mål mat. Jag hoppas att han vaknar väldigt snart, för jag har varit kissnödig i en halvtimme. Men jag har inte hjärta att lägga ifrån mig honom.


Och titta på hans söta mun. Hur pussvänlig ser den inte ut?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar